niedziela, 26 listopada 2017

W barwach jesieni

Jesienna skrzynka na wino powstała na wyjątkową okazję - 60. rocznicę ślubu. Na jej zrobienie miałam dużo czasu i dzięki temu powstał dzisiejszy tutorial :).


 Lista materiałów:
- drewniana skrzynka na wino lub inny przedmiot do ozdobienia,
- drewniany dekor,
- wydruk laserowy grafiki w odbiciu lustrzanym,
- wydruk laserowy napisów w odbiciu lustrzanym,
- farba akrylowa ciemna i jasna (ja użyłam brązowej i kremowej),
- papier ścierny (różnej ziarnistości),
- klej do decoupage,
- werniks satynowy,
- pędzel,
- gąbka,
- kłębki bawełniane,
- taśma papierowa,
- kalka.

Zabieramy się do pracy :). Zaczynamy od szlifowania skrzynki, najpierw grubszym papierem ściernym (ja użyłam papieru o gramaturze "120"). 


Następnie przechodzimy do drobniejszego papieru. Ja użyłam papieru o gramaturze "600", jest to wodny papier ścierny, ale idealnie wygładza drewniane powierzchnie.


Kolejny krok to patent mojego taty na uwydatnienie struktury drewna, o którym już wspominałam, chociaż nie zdradziłam szczegółów :). Powierzchnie, na których chcemy podkreślić strukturę drewna moczymy wodą. Dzięki temu uwydatnimy słoje.


Czekamy aż drewno wyschnie i bierzemy się za malowanie. Boki i spód skrzynki malujemy na brązowo, a środek i wierzch pokrywamy jasną farbą. Jasny odcień przygotowałam sama tak, żeby pasował do wybranej grafiki.


Kolejny etap to bielenie drewna. Tym razem jednak, zamiast pasty do bielenia, która jest śnieżnobiała i brązową powierzchnię zamienia w szarą, użyłam tej samej jasnej farby, co do malowania skrzynki. Farbę wcieramy w powierzchnie pokryte brązową farbą. Do tego zabiegu używamy kłębków bawełnianych.


Przechodzimy teraz do przygotowania powierzchni do przyklejenia grafiki. Powierzchnię, na której ma znaleźć się grafika, pokrywamy lakierem, ja użyłam werniksu satynowego. Dzięki temu zabezpieczamy powierzchnię w razie gdyby coś nam nie wyszło :), a przede wszystkim sprawimy, że grafika będzie się lepiej trzymać. 


Teraz trzeba pracować szybko i dokładnie. Powierzchnię, na której umieścimy grafikę pokrywamy klejem do decoupage. To samo robimy z grafiką. Klej nakładamy na zadrukowaną stronę.


Umieszczamy grafikę na skrzynce i dociskamy, by obrazek dokładnie przykleił się do powierzchni. Wygładzamy grafikę, żeby pozbyć się wszystkich pęcherzyków powietrza.


Czekamy, aż klej wyschnie. Najlepiej zostawić skrzynkę na całą noc, żeby mieć pewność, że klej całkowicie wyschnął. Następnie zabieramy się za usunięcie z grafiki papieru. Zaczynamy od namoczenia przyklejonego obrazka wodą. 


I rolujemy papier i rolujemy i rolujemy :).


Ja rolowałam papier pięć razy. Pomiędzy kolejnymi podejściami do usuwania papieru, poczekajmy, aż powierzchnia wyschnie. Dzięki temu będziemy widzieć, gdzie został jeszcze papier i nie zniszczymy grafiki.


Podobnie postępujemy z napisami, które chcemy umieścić w środku skrzynki.



Do wykończenia skrzynki użyjemy dekoru, który pokryjemy brązową farbą i pobielimy jasną. Następnie wykonujemy na nim ręcznie malowany napis. Możemy wykonać go całkowicie samodzielnie lub wydrukować napis i przekalkować go na dekor, a następnie pokryć jasną farbą.


I jeszcze inicjały Jubilatów :). Wykonujemy tak samo, jak napis na dekorze.


Ale się rozpisałam :). Mam nadzieję, że nie za długi ten tutorial... Zbliżają się Święta, więc może ktoś się pokusi o ręcznie robiony prezent :). Buziaki
Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.